Pozytywny wizerunek firmy w sieci – jak go kreować: strona internetowa

Dbanie o to, by nasza firma była pozytywnie postrzegana jest kluczowym aspektem wszelkich działań marketingowych związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Dzięki Internetowi kreowanie pozytywnego wizerunku stało się znacznie prostsze i nieporównywalnie tańsze niż jeszcze dekadę czy dwie temu. Jednocześnie jednak sieć jest miejscem, które nie wybacza żadnych błędów. Poniżej podpowiadamy jak kreować pozytywny wizerunek firmy!

Strona internetowa firmy

Internet jest obecnie najważniejszym medium, za pomocą którego potencjalni klienci wyszukują informacje dotyczące firmy i wchodzą z nią w interakcję, natomiast sama strona internetowa jest swoistą wizytówką, która świadczy m.in. o wiarygodności przedsiębiorstwa.

Często okazuje się, że to właśnie za pomocą strony dochodzi do pierwszego kontaktu klienta z biznesem. Nie można jednak zapominać także o powracających użytkownikach, którzy stykają się z naszą witryną wielokrotnie. Posiadanie odpowiedniej strony jest więc niezwykle istotne i nierzadko decyduje o wizerunku firmy, czyli np. zaufaniu, którym darzą nas klienci.

Wbrew pozorom, stworzenie optymalnej witryny nie jest taką prostą sprawą i co więcej – wymaga wiedzy i umiejętności planowania.

Na samej stronie powinny oczywiście zostać umieszczone wszelkie informacje dotyczące działalności firmy, a w tym między innymi: dane kontaktowe, oferta, cennik. Miło widziane będą także blog i galeria zdjęć – uważaj jednak, by nie przesadzić i nie doprowadzić do tego, że strona będzie długo się ładować.

Kod HTML

Jeśli natomiast prowadzisz sklep internetowy, każdy produkt powinien być opatrzony unikalnym opisem i dobrze podpisanymi zdjęciami. Pamiętaj, że nie bez znaczenia jest także funkcjonalność i oprawa graficzna witryny – design podążającymi za trendami zeszłego stulecia nie sprawi na nikim dobrego wrażenia.

Domena i certyfikat SSL

Decydując się na utworzenie strony internetowej, najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie nazwy domeny, która jest identyczna do nazwy naszej firmy. Niestety nie zawsze jest to możliwe – w takim przypadku warto poszukać informacji nt. tego, czy dana domena jest wystawiona na sprzedaż. Jeśli nie – należy poszukać innej, która dobrze oddawać będzie charakter naszego przedsiębiorstwa, i która będzie łatwa do zapamiętania.

Wykupując domenę, należy także zwrócić uwagę na końcówkę adresu, czyli innymi słowy – domenę najwyższego poziomu. Już na samym wstępie możesz skupić się nad wyborem pomiędzy tymi trzema: .pl, .com lub .eu. Są to końcówki adresów, które charakteryzują się największym prestiżem i równocześnie informują użytkownika o zasięgu działania firmy.

Jeśli prowadzisz sprzedaż towarów lub usług wyłącznie na rynku krajowym, najlepszym wyborem będzie domena .pl, kiedy obsługujesz klientów także z innych części Europy – .eu. W przypadku, gdy Twoja oferta skierowana jest dla osób z całego świata, dobrym pomysłem będzie końcówka .com.

Po wykupieniu domeny obowiązkowo należy zaopatrzyć ją w certyfikat SSL, który odpowiada za bezpieczeństwo wszelkich danych przesyłanych podczas obecności użytkownika na stronie internetowej. Dlaczego jest to tak istotne? Certyfikat SSL nie pozwala na przechwytywanie poufnych informacji (np. danych podawanych przez internautę podczas dokonywania płatności), zwiększając jednocześnie zaufanie klienta.

Co więcej, od niedawna jeden z większych graczy na rynku przeglądarek internetowych – Chrome – po prostu nie wyświetla stron, które nie są zabezpieczone certyfikatem.

Hosting i firmowe konto pocztowe

Kolejną nie mniej istotną sprawą jest wykupienie wiarygodnego i niezawodnego hostingu oraz poprawna konfiguracja serwera. Żaden klient nie będzie pozytywnie spoglądał na markę, której strona internetowa wiecznie nie działa, lub działa niedostatecznie szybko.

Aby być traktowanym poważnie, koniecznie należy założyć także firmowe konto pocztowe we własnej domenie, tj. takie, którego końcówka adresu będzie identyczna do adresu strony internetowej. W ten sposób pokażesz, że Twoje przedsiębiorstwo jest dojrzałym biznesem, którego każdy szczegół jest przemyślany.

Podsumowanie

Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci jest skomplikowanym procesem, w którym każdy detal ma znaczenie. Posiadanie odpowiedniej wiedzy – także technicznej – jest więc niezbędne, by nasza firma cieszyła się taką opinią, na jaką zasługuje. Za jakiś czas zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią omawianych zagadnień.